joi, 7 august 2008

Enigma chirurgiei paranormale din Filipine, partea I

Un articol de Howard G. Charing , tradus si postat cu acordul autorului
Multumim Ioanei-Maria Iliut pentru traducere .
Copyright traducere romaneasca :
www.nierika.ro

Chirurgii “cu mainile goale” sau “paranormali” din Filipine sunt una dintre cele maide lunga durata enigme ale timpurilor moderne. Au existat multe controverse legate de asa zisii vindecatori miraculosi din Filipine. Abilitatea lor de a deschide corpurile oamenilor sfideaza nu numai stiinta conventionalaci si provoaca ceea ce noi numim in mod conventional “realitate”.Cum se poate deschide si inchide corpul uman doar prin atingere? Cum pot deveni obiectele solide permeabile pentru a-i permite mainii sa se miste prin ele?

Pentru o persoana Vestica, educata in cadrul unei paradigme structurate si formate pe gandirea rationala, este nevoie de un mare efort al imaginatiei pentru a fi pe deplin deschis la posibilitatea existentei acestui fenomen. Nu este numai o provocare pentru sensibilitatile individuale, ci si a gandirii noastre, care a fost formata de mostenirea stiintifica a lui Descartes si a lui Newton.

Este o provocare imensa pentru realitatea consensuala in care doar ceea ce este material, solid, tangibil este prin urmare real. Inefabilul a ceea ce nu poate fi masurat este expediat, catalogat ca fiind “ciudat” si exclus din cultura Vestica. Societatea noastra a negat intotdeauna practicile indigene de vindecare. Probabil ca acest lucru se intampla pentru ca nu avem o intelegere sau o explicatie a principiilor ce stau la baza acestor practici de vindecare. A privi activitatile samanilor, vindecatorilor populari si, bineinteles a chirurgilor “cu mainile goale”, ca fiind “superstitii primitive”, este o solutie mult mai convenabila.

Paradigma stiintifica actuala este teoria cuantica, un model ce ne dezvaluie un univers intr-adevar curios, in care nimic nu poate fi masurat de fapt, deoarece insasi actiunea masuratului modifica natura materialului, iar observatorul nu este separat de obiectul observat.

Oricum am privi acest fapt, “obiectul” nu exista de sine statator . Alegerile pe care le facem si comportamentul nostru ca si observatori sunt celece ii confera realitate si, chiar si atunci, modul in care privim obiectul respectiv, il modifica. Trebuie sa recunoastem faptul ca realitatea obiectiva devine in esenta un concept eronat, iar constiinta ca atare este un instrument in creerea realitatii. Astfel, dupa cum spunea Albert Einstein “realitatea este o iluzie, si inca una persistenta”.

Daca pastram in minte aceasta notiune, daca privim scopul de baza al unui ritual, al unei ceremonii sau a unei rugaciuni, el este de a produce o schimbare, sau de a influenta modul in care realitatea se desfasoara. Aceasta schimbare este menita de obicei sa imbunatateasca circumstantele unei persoane sau a unui grup de persoane, in mod obisnuit vindecarea, aducerea influentelor benigne, etc. Pentru a extinde acest fapt, “procedurile” si “regulile” unui ritual sunt in foarte multe aspecte, identice cu “regulile” mecanicii cuantice, iar dimensiunea spirituala inefabila este de fapt o actiune rationala a constiintei noastre pentru a afecta undele probabilitatii transiente, care genereaza realitatea in timp si spatiu.

Din aceasta perspectiva, ceea ce fac samanii si vindecatorii, devine cu totul rational, iar o ceremonie sau un act de vindecare este un “act al intentiei ce opereaza la nivel cuantic”, iar aceasta intentie este o expresie a dorintei noastre constiente de a modifica realitatea, folosind principiile mecanicii cuantice.

Totusi implicatiile acestul fapt inseamna ca samanismul si operatia chirurgicala paranormala psihica pot fi explicate in termenii fizicii moderne. Chirurgii psihici si samanii modifica realitatea locala (pacientii lor) prin ceea ce se numeste putere “spirituala”, ce opereaza la nivel cuantic.

Procesul operatiilor paranormale este rationalizat de un fost profesor de fizica si chimie al Universitatii din Dortmund, Dr. Alfred Stelter. El defineste procesul operatiilor lipsite de durere, efectuate cu mainile goale astfel:
“Vindecatorii creeaza o forta sau o energie eterica foarte puternica in mainile lor printr-o concentrare intensa. Aceasta energie penetreaza materia la nivele celulare sau chiar subatomice, unde materia si energia sunt interschimbabile. Dupa acumularea fortelor eterice, energia magnetica coeziva (forta care tine celulele si corpul la un loc) este separata prin depolarizare. Apoi, dupa operatie, celulele trec inapoi in forma lor initiala”.

Vorbind acum dintr-un punct de vedere personal, eu simt intotdeauna, ca tot ceea ce se manifesta in lumea fizica, are o cauza sau o sursa. Faptul ca putem fi incapabili de a intelege, defini sau explica aceste lucruri pe cale rationala, nu este relevant, deoarece batranii si inteleptii spun ca “dovada consta in mancatul budincii”, iar in cei zece ani de cand lucrez si studiez in Filipine, am am ajuns mai departe de atat. Deci, chiar daca principiile mecanicii cuantice ne pot satisface mintea rationala si logica, acest lucru nu este relevant. In mod cert, chirurgii psihici si samanii nu isi privesc astfel lucrarea. Este intotdeauna o expresie a marelui mister. Daca il putem imbratisa ca pe un mister, acest lucru poate insemna ca putem patrunde in aceasta lume magica, unde realitatea nu este atat de solida pe cat credem. Cautarea disperata a raspunsurilor rationale ne poate tine cumva in afara si ne impiedica sa intram in aceasta lume misterioasa.

Traditiile ancestrale si cultura populara puternica din Filipine au creat mediul care a asigurat un climat de toleranta generala si de acceptare fata de vindecatorii traditionali, fata de samani si fata de chirurgii paranormali. Aceasta toleranta se extinde pana la ministerele guvernamentale, presedinti si, in mod curios, pana la puternica Biserica Catolica din Filipine. Intr-un ziar national a aparut un articol simpatetic intitulat “Preot vindeca prin puterea atingerii” (Philipine Daily Inquirer, 30 iulie 2007, Vol 22/Nr. 232), despre parintele Fernando Saurez. Unul dintre motivele pentru care a devenit o figura proeminenta este faptul ca, sotul presedintei Arroyo a fost unul dintre cei vindecati de catre preot anul trecut, an cunoscut si sub numele de: anul “recuperarii miraculoase”. Munca de vindecare a parintelui Saurez este recunoscuta si binecuvantata de catre ierarhia bisericeasca.

Locuitorii din Filipine au dobandit aceasta toleranta din vechile lor traditii, care au mentinut o acceptare si profunda credinta in existenta spiritelor naturii, numite anitos. Aceste fiinte magice rezida intr-o definitie extinsa a legaturilor cu lumea naturii. Chiar daca filipinezii se considera in principiu a fi rationalisti (la fel cum facem si noi), ei, ca si cultura, sunt mult mai pregatiti sa imbrptiseze intangibilul, enigmaticul si ceea ce noi cunoastem a fi dimensiunea metafizica si samanica a realitatii.

Acest punct de vedere este sustinut si de cercetarile facute de Organizatia Centrala pentru Studii Asiatice: “In timp ce crestinismul a fost religia majoritara in Filipine de la inceputul perioadei coloniale spaniole in 1565, acesta a fost amestecat intotdeauna cu practici si credinte animistice traditionale, oferindu-i catolicismului filipinez un caracter national particular. Alta caracteristca a religiei din Filipine, fie ca este vorba de Biserica Catolica, Protestanta sau de Islam, este ca practicile sale incorporeaza intr-un mod deschis practici si experiente animistice”.

Totusi exista o dorinta urbana puternica animata de interesele comerciale si financiare, de transformare intr-o societate de consum moderna, de tipul “shopping mall”, iar aceasta dorinta este cunoscuta sub numele “visul filipinez” (parte a visului consumerist global). Acest “vis” este concentrat in fapt pe marile arii urbane. Majoritatea populatiei locuieste insa intr-un mediu rural.
Exista de asemenea o prapastie vasta intre clasa de mijloc din mediul urban si locuitorii tinuturilor rurale provinciale. Populatia care traieste izolata in asezarile urbane si in afara provinciilor, are o relatie mai bogata si mai intima cu lumea naturii. Mai mult decat atat, exista adeseori distante considerabilepana la facilitatile medicale moderne, si nu in ultimul rand, nu sunt suficienti bani pentru a plati tratamentul medical modern si medicatia prescrisa. Acest lucru inseamna ca exista inca destula munca pentru vindecatorii traditionali asa cum sunt Albulayos (samani), Herbolarios (vindecatori cu plante) si Manghihilot (-cei ce “aseaza oasele”).

Pentru a vedea cateva dintre filmarile facute de Howard in Filipine anul trecut , puteti intra pe linkul de mai jos : http://www.youtube.com/user/philippineshealers

O informatie interesanta , cred eu : Jun Labo are peste 70 de ani , desi arata de 40 .

Howard G. Charing este recunoscut pe plan international pentru workshopurile sale de samanism. A lucrat cu unii dintre cei mai respectati si deosebiti samani si vindecatori din Anzi, din jungla amazoniana si din Filipine. El organizeaza calatorii de studiu in jungla amazoniana si este autorul cartii “Shaman, spiritul plantelor” (Destiny Books SUA),publicata si in limba romana la editura Elena Francisc Publishing . Howard a venit in Romania de 6 ori pana acum si a tinut seminarii experientiale de vindecare shamanica . Detalii despre aceste seminarii si despre urmatoarele evenimente shamanice din Romania gasiti pe www.nierika.ro .

Niciun comentariu: